HTML

Párhuzamos Kronológiák / Parallel Chronologies

tárlatvezető/guide

Utolsó kommentek

tranzit is a contemporary art program supported by the Erste Bank Group

The exhibition Parallel Chronologies and the symposium The Invisible History of Exhibitions is part of the international project Art Always Has Its Consequences co-financed by the Culture 2007 program of the European Union (partners: WHW Zagreb, tranzit. hu, Muzeum Sztuki Łódź, kuda.org Novi Sad).

Sugár János

2009.06.25.

én a 60-as években általános iskolás, a 70-esekben főként gimnazista
voltam, kiállításokra 1980-tól emlékszem.
gyerekkoromból két kiállításra emlékszem:

Henry Moore 1967-es kiállítására a Műcsarnokban, kb. akkor vettem észre, hogy szobrászat létezik.

És erősen megmaradt bennem az 1968-ban rendezett, és hatalmas érdeklődést kiváltó, az egész Műcsarnokot betöltő országos karikatúra kiállítás. Valószínűleg másképp volt cenzúrázva, mint a képzőművészet), néhány, akár pop artnak is nevezhető mű megjelent.

Jóval később, gimnazista koromban pedig egy kulturális intézmény elfelejtett polcán egy halom Kápolnatárlat meghívót találtam, amit gondosan átböngésztem.

Fontos volt még Fekete Tamás 1975-ös Petőfi Irodalmi Múzeumbeli kiállítása, ahol hihetetlen finom, realista gipszöntvény-kisplasztikáit mutatta be, pl. valaki egy autó ajtajára könyökölve beszélget valakivel.

Kiállításon (Helikon Galéria, 1973) láttam Kondor Béla makett fotóit, amiket szintén jól megjegyeztem.

1980 januárjában Jovánovics kiállítása volt a Francia Intézetben, ahol bemutatta
a (később legjobb műveként aposztrofált) 1970. március 15-én nyílt (Nádler Istvánnal közös) Fényes Adolf terembeli kiállítását, és ez utólag is nagy hatással volt rám.
 

Szólj hozzá!

Comments

A bejegyzés trackback címe:

https://exhibition-history.blog.hu/api/trackback/id/tr1001207519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása