HTML

Párhuzamos Kronológiák / Parallel Chronologies

tárlatvezető/guide

Utolsó kommentek

tranzit is a contemporary art program supported by the Erste Bank Group

The exhibition Parallel Chronologies and the symposium The Invisible History of Exhibitions is part of the international project Art Always Has Its Consequences co-financed by the Culture 2007 program of the European Union (partners: WHW Zagreb, tranzit. hu, Muzeum Sztuki Łódź, kuda.org Novi Sad).

A LEGNAGYOBB ENGEDETLENSÉGI SZÁM

1972.03.25.

A LEGNAGYOBB ENGEDETLENSÉGI SZÁM – Happening
Műszaki Egyetem Kollégium – Bercsényi utca – 1972/III/25

1. Pauer bevonszol – letesz – kimegy –
2. kimegyek – Pauer bevonszol – letesz – kimegy –
3. kimegyek – bevonszolom Pauert – leteszem – kimegyek

4. Pauer kimegy – bevonszol – letesz – kimegy –
5. kimegyek – bevonszolom Pauert – leteszem – kimegyek

6. Pauer kimegy – bevonszolja Legéndyt – leteszi –kimegy

7. bemegyek – kivonszolom Legéndyt –
8. Pauer bevonszol – letesz – kimegy –
9. kimegyek – bevonszolom Pauert – leteszem – kimegyek

10. Pauer kimegy –
11. Nica a közönség közül betesz egy széket –
12. Pauer bevonszol – letesz – kimegy – kimegyek – Pauer bevonszol –
13. kiviszem a széket – Pauer bevonszolja Legéndyt – leteszi – kimegy –
14. és így tovább –
15. addig, amíg a ki-be vonszolások és a tárgyak (kád, zseblámpa, spray, lemezjátszó, 5 kg só, számológép, haboltó, nylonlemez, állólámpa, szék, kötél) bevitele után mindenki „kint” van –
16. Pauer bevonszol – a székre ültet – közben Nica és Legéndy bejönnek –
17. Pauer a személyi igazolványát a kádba teszi – én is – Legéndy is –
18. Pauer, Nica, Legéndy a közönségtől szem. ig.-okat kérnek – vesznek ki a zsebekből – a kádba teszik azokat

19. zseblámpával szájakba világítok – szájakba sprayt spriccelek –
20. az állólámpát a kádba teszem, a hálózatra kötöm és bekapcsolom – a számológépet a kádba teszem –
21. a kádban összegyűlt szem. ig.-ok számait összeadom – közben Nica kötéllel a székhez köt – közben Raduly
22. szirénasípot fúj –
23. az összeadás eredményét hangosan közlöm: „A LEGNAGYOBB ENGEDETLENSÉGI SZÁM: XXXXXXXXXXXXX!” –
24. a szem. ig.-okat a kádban 5 kg sóval megsózóm –
25. Pauer egymásra tesz 4 széket – a hátamra kötözött székkel, fejjel lefelé, lábfejemnél fogva felköt a széktoronyra –
26. talpamra teszi a lemezjátszót – a hálózatra és a hangfalakra köti azt – 33-as fordulatszámmal felteszi a 45-ös lemezt – Little Richard: Tutti Frutti –
27. a lemezre néhány csepp benzint önt és meggyújtja –
28. az egészet haboltóval lefújja –
29. a rám kötözött székekkel együtt kivonszol –
Fotók: Körner Éva (színes), Zaránd András (f/f)

Forrás: Pauer. Összeállította: Szőke Annamária. Szerkesztette: Szőke Annamária és Beke László. Megjelent Pauer Gyula életműkiállítása alkalmából, Műcsarnok (2005. július 15 - 2005. augusztus 28.). MTA Művészettörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2005.
 

 


 

Szólj hozzá!

Comments

A bejegyzés trackback címe:

https://exhibition-history.blog.hu/api/trackback/id/tr632616015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása